کد خبر: ۲۸۴۵
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

در راه مسابقات ژاپن

مهدی قرآنیان مداح فقط 15سال دارد اما افتخاراتی که از آن خود کرده است، از 10مدال طلا، نقره و برنز گذشته است. پسربچه‌ای کم‌حرف و خجالتی که برخلاف ظاهر آرام، مبارزی قهار و سخت‌کوش است و بیشتر حریف‌هایش را در همان راند اول ناک‌اوت می‌کند. مهدی رکورددار شکستن اجسام سخت در سطح کشوری در رده سنی نوجوانان است و چند صباحی می‌شود که در اردوهای تیم ملی کاراته نوجوانان ایران حضور مستمر دارد.

«مهدی قرآنیان مداح» فقط 15سال دارد اما افتخاراتی که از آن خود کرده است، از 10مدال طلا، نقره و برنز گذشته است. پسربچه‌ای کم‌حرف و خجالتی که برخلاف ظاهر آرام، مبارزی قهار و سخت‌کوش است و بیشتر حریف‌هایش را در همان راند اول ناک‌اوت می‌کند.

مهدی رکورددار شکستن اجسام سخت در سطح کشوری در رده سنی نوجوانان است و چند صباحی می‌شود که در اردوهای تیم ملی کاراته نوجوانان ایران حضور مستمر دارد. او حالا به کسب افتخار در پیراهن ملی و قهرمانی در مسابقات آسیایی می‌اندیشد، رقابت‌هایی که خرداد 1401 در ژاپن برگزار می‌شود و خیلی‌ها به درخشش نوجوان ورزشکار محله صادقیه چشم دوخته‌اند.


پسر جا پای پدر

مهدی از زمانی که به یاد دارد، رشته‌های رزمی را می‌شناسد. پدرش، «محمود قرآنیان مداح» از جودوکارهای قدیمی مشهد به حساب می‌آید که در «لنگ پا» و «فنون پرتابی» استاد است. 

حاج محمود از همان سن‌وسال کم، مهدی را همراه خودش به باشگاه ورزشی محله می‌بَرد و مهدی هم برای سرگرم‌شدن گوشه زمین تمرین می‌کند تا اینکه کم‌کم علاقه‌اش به مبارزه بیشتر می‌شود. به همین دلیل پدر تمرین‌های مهدی را جدی‌تر از قبل دنبال می‌کند و فوت‌وفن ورزش حرفه‌ای را به او می‌آموزد.

محمود قرآنیان مداح در توصیف فرزندش می‌گوید: مهدی از آن دست ورزشکارانی است که پتانسیل قهرمان‌شدن را دارند و من روی او حساب ویژه‌ای باز کرده‌ام. حرکات دست قوی‌ای دارد، پسر باهوشی است و همه‌ فنون ورزشی را موبه‌مو انجام می‌دهد. با انرژی کامل در تمرینات شرکت می‌کند و در هر مسابقه‌ای فقط به برنده‌شدن فکر می‌کند.


رکورددار شکستن اجسام سخت

مهدی قرآنیان مداح در میان دوستانش به «مرد آهنین» معروف است. او موفق شد سال گذشته در 14ثانیه، 180قطعه سنگ را بشکند و رکورد تمشیواری(شکستن اجسام سخت) نوجوانان کشوری را به خودش اختصاص دهد.

مهدی از آن دست ورزشکارانی است که پتانسیل قهرمان‌شدن را دارند و من روی او حساب ویژه‌ای باز کرده‌ام

مهدی همچنین سال گذشته در مسابقات بین‌المللی«نمایش و شکستن اجسام سخت» به عنوان دوم دست یافت. مهدی می‌گوید: دراین رقابت‌ها 350ورزشکار از 17کشور صاحب سبک در دنیای کاراته از جمله روسیه، عراق، افغانستان، ترکیه، ارمنستان، چین، ژاپن و... حضور داشتند و من با اختلاف چند ثانیه‌ای نسبت به نفر اول مدال نقره گرفتم.


قهرمانی و دعوت به اردوی تیم ملی

هنوز شیرینی به‌دست‌آوردن مدال طلایی را که مهر امسال در مسابقات رزمی کاراته کشوری از آن خودش کرد از خاطر نبرده‌ است. هرچند احکام قهرمانی مهدی یکی‌دوتا نیست، 10مدال طلا، نقره، برنز و دعوت به اردوی تیم ملی او را به یکی از نوجوانان موفق کاراته‌کار کشور تبدیل کرده‌ است.

مهدی درباره افتخاراتش می‌گوید: یک مدال طلا در مسابقات کشوری تبریز و کسب مدال برنز مسابقات کشوری تهران باعث شد تا به اردوی تیم ملی نوجوانان کاراته ایران دعوت شوم و الان درحال آماده‌سازی برای مسابقات آسیایی ژاپن هستیم که قرار است خرداد امسال در کشور ژاپن برگزار شود. امیدوارم با کسب مدال طلا دست‌پر از این رقابت‌ها برگردم.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44